De Antwerpse artistieke duizendpoot, theatermaker en beeldend kunstenaar Jan Fabre werkt grensverleggend en grensoverschrijdend. Wat dat betreft wordt hij een waardig opvolger genoemd van Joseph Beuys. Vaste motieven keren steeds terug in zijn werk. Een daarvan is zijn fascinatie voor kevers en insecten - Fabre noemt zichzelf een familielid van de Franse insectenkundige Jean-Henri Fabre. 'Het Graf van de onbekende computer' was een installatie die in 1994 vier seizoenen heeft gestaan. De installatie bestond uit 250 kruizen, 5 rijen breed, achter elkaar geplaatst zoals op militaire begraafplaatsen. Op de dwarslatten de namen van insecten. De installatie verwijst naar het identieke lot van mensen en insecten. In elk van de kruizen is de Vlaamse naam van een insectenfamilie gekerfd, metafoor voor het lot van de gewone man. In ons collectieve onderbewustzijn is het insect de paria, het schepsel dat de goddelijke schepping onwaardig is en toch het oudste levende wezen is op onze planeet. Ze zijn het levende bewijs van onze meest primitieve, agressieve instincten. Fabre kiest het wonderbaarlijke om de laagheid van onze wensen en zintuigen te laten zien.